Marcela Kalasová, DiS

Odborné poradenství v oblasti výživy, tělesná analýza na osobní váze INBODY 270, nutriční terapie, tvorba individuálních stravovacích plánů

Brno      www.nutrisano.cz      více informací

Nejnovější články našich výživových poradců

U mě v kuchyni - zásoby ve spíži

Rubrika: O potravinách

U mě v kuchyni - zásoby ve spíži Slibovala jsem letos několik webových novinek a teď konečně přicházím s další z nich. Na konzultacích se mě často ptáte, kam chodím kupovat jednotlivé potraviny, co si nakoupit do zásoby, jak vyřešit rychlou svačinu když nemám nic připraveno, čím ochucovat a zahušťovat při vaření, co si dát, když mám chuť na sladké, co domácí pečení a spoustu dalších podobných otázek. Rozhodla jsem se tedy, že postupně sepíšu takový malý seriál o tom, jak tohle všechno dělám já u mě v kuchyni. Vždy chci po svých klientech, aby si hledali ve stravování vlastní cestu, našli si recepty, které jim chutnají a na konci programu kompletně zvládli si sestavovat vlastní jídelníček podle svých potřeb. Proto ani tento seriálek nemá to být „návod jak to dělat správně", ale chtěla bych, aby vám byly tyto články inspirací a pomohly se vám zorientovat ve světě zdravé výživy tak nějak více prakticky. Toť vše na úvod a začínáme :)

Mug cake - rychlovka do hrníčku

Rubrika: Zdravé recepty

Kdo se alespoň trochu pohybuje ve světě zdravého životního stylu a fitness, ten už určitě zaznamenal, že mug cake neboli dortík do hrníčku je v současné době velký hit. A ono asi ani není divu. Je to totiž rychlá a zdravá snídaně, kterou připravíte i když jste po ránu ještě nerozlepili oči :) Navíc si můžete recept do nekonečna obměňovat a přidávat ingredience podle vašich vlastních chuťových pohárků.

Stravování dříve a dnes

Rubrika: Zdravé stravování

Bylo, nebylo - lidské pokolení. Ačkoliv všichni patřili ke stejnému živočišnému druhu, byli každý trochu odlišní. Mohlo za to místo, kde žili - neboli geografické podmínky. Také jejich jídelníček se lišil podle toho, co v místě jejich výskytu rostlo, nebo žilo.

Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Rubrika: Sportem ke zdraví

Zbavte se bolesti zad během 7 minut Trápí vás bolest zad? Mám pro vás 7 jednoduchých cvičení pro zbavení se bolesti zad, které se dají zvládnout během 7 minut. Tyto cviky jsou zaměřeny především na bolavá bedra.

Pitný režim

Rubrika: Zdravé stravování

Pitný režim

O pití vody už toho bylo napsáno mnohé, každý časopis, který otevřeme, nám poradí, že máme denně vypít 2-3l vody, v horkých dnech dokonce až 5l. Ale opravdu má 2-3l vody vypít 100kg muž i 55kg žena?

Voda, základ všeho, lidské tělo se skládá přibližně 70% z vody, celá zeměkoule je přibližně z 90% z vody, obklopuje nás, a přesto s ním máme takový problém.

 

Sbíráte šípky ?

Rubrika: Sezonní záležitost

ŠÍPKOVÁ POMAZÁNKA RAW - Sezonní a regionální pochoutka.

S tímto receptem je v prvé řadě spojena procházka, nejlépe s dětmi do podzimní přírody,a to od poloviny do konce října, kdy se na mezích a okrajích lesů vybarvují šípky.Celou přípravou se vine ruku v ruce kombinace relaxačního pohybu, určitá míra hry ze zpracování obyčejných všudepřítomných plodů a ve finále delikatesní, superzdravé a hlavně jednoduché "něco na chleba".Do procesu zdravé přípravy jídla a vaření je užitečné zapojit dítko, které, i když by nepomáhalo přímo, tímto si uchová v paměti dovednosti, které jsou důležité pro jeho pozdější samostatný život a hlavně: vytvoří si vztah ke zdravému stylu jídla.

Kdy (ne)pomáhat táhnout káru…

Rubrika: Metody hubnutí

Nedávno jsem náhodou zaslechla konec rozhovoru nějakého redaktora s Vítem Chaloupkou.

(Wikipedie: - Mgr. Vít Chaloupka (* 1960) je bývalý český kulturista a státní trenér české reprezentace fitness, nyní dietolog, fitness konsultant a autor knih o zdravé výživě.)

Mluvilo se mimo jiné o tom, jak reagují dospělí na jeho rady. Padla otázka: „je třeba chodit na konzultace opakovaně, nebo stačí první rady?" Odpověď mne zaujala. Pan Chaloupka okamžitě zareagoval s tím, že mužům mnohdy stačí jedna návštěva, ale ženy musí chodit opakovaně. Vysvětlil to odlišným způsobem myšlení. Ženy prý nad vším moc přemýšlejí. Mají spoustu „proč" a „takhle to u nás nejde" a neustále diskutují.

Sůl nad zlato

Rubrika: Zdravé stravování

Že je sůl nad zlato, o tom nikdo z nás nepochybuje. Všechny nás o tom přesvědčil nesmrtelný Jan Werich ve stejnojmenné pohádce. A díky němu také víme, že bez soli to nejde. Ale nakládáme s ní tak opravdu? Jako s něčím, co je dražší než zlato?

Celulitida - nemoc nebo pouhý kosmetický problém?

Rubrika: Zdravotní potíže

Nedávno jsem dělala v poradně konzultaci s klientkou, která potřebovala zhubnout. Ptala jsem se jí na její zdravotní obtíže a mezi jiným také, zda má celulitidu. Odpověděla: „ No jo, mám, na stehnech. Ale na to kašlu. To není důležité. Tak budu nosit kalhoty, no."

Přiznávám se, že mne tento postoj překvapil. Vím, že celulitida je velmi rozšířená nejen mezi ženami, že mnoho z nich ji intenzivně řeší, a s úspěchem. Včetně mne. Pak jsem si uvědomila, že mnoho dalších, postižených celulitidou, ji bere pouze jako kosmetickou záležitost, kterou se není nutno zabývat.

Velká proměna pana Karla

Rubrika: Podařilo se

Velká proměna pana Karla Délka programu: Wellness (2 měsíce)
Před zahájením programu: váha 96,3 kg, Viscerální tuk 13, tuk 24,7%
Po ukončení programu: váha 87,4 kg Viscerální tuk 7,5, tuk 17,8%, nárůst svalové hmoty + 1 kg
Celkový úbytek na váze: - 8,9 kg Celkový úbytek na mírách: -49 cm

Redukce váhy Matěj K. redukce váhy bez doplňků stravy a bez omezení

Rubrika: Podařilo se

Redukce váhy Matěj K. redukce váhy bez doplňků stravy a bez omezení Matěj K. 14 let
Před zahájením programu: váha 94,3 kg, tuk 41%, BMI 29,4
Po ukončení programu: váha 80,6 kg, tuk 24%, BMI 25
Celkový úbytek na váze: - 13,7 kg, Celkový úbytek na mírách: -79 cm

S aktivním životem a spoustou zájmů neztloustnete !

Rubrika: O potravinách

Pokud už umíte vyrobit domácí kefír z Tibetské houby, a čirou náhodou zjistíte, že máte doma Tapiokovou mouku, domácí vajíčka, hladkou Babiččinu volbu; se synem jste minulý týden vytočili poslední med, a včera jste přišli z malin, ze kterých dnes už máte založený demižón na malinové víno, a ze zbytku šťávy se vám ještě podařilo uškudlit na něco malinové marmelády, pak dozajista dostanete nápad udělat neskutečně dobré a vláčné : ....palačinky:

 

500 ml kefíru z Tibetského zrna
2 vejce
150 g hladké pšeničné mouky ( Babiččina volba)
50 g tapiokové škrobové mouky ( k dostání v biopotravinách )
40 g medu (2 plné lžíce) příp. jiného sladidla ( kokosový cukr, agáve sirup )
špetka soli
olej olivový nebo řepkový na smažení

 

Všechny ingredience rozmixujete ponorným mixérem. Ponecháte hodinu odpočinout, a znovu rozmixujete.
Smažíte tenké palačinky přibližně o průměru 16 cm.
Pánvičku s nepřilnavým povrchem před každým těstolitím potíráte tukem pomocí mašlovačky.

 

Hotové pak potíráte vlastní marmeládou z lesních malin.

 


Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Školící střediska:

Školící středisko