Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Rubrika: Sportem ke zdraví
Autor: Rudolf Novák

Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Trápí vás bolest zad? Mám pro vás 7 jednoduchých cvičení pro zbavení se bolesti zad, které se dají zvládnout během 7 minut. Tyto cviky jsou zaměřeny především na bolavá bedra.

1. Protažení podkolení šlachy
Pro toto cvičení si lehněte zády na podlahu. Natáhněte jednu nohu rovně pro protažení podkolenní šlachy. Držte 30 sekund a totéž opakujte s druhou nohou.


2. Sed se spojenými chodidly
Sedněte si na zem a dejte chodidla k sobě. Držte se za kotníky. Vydržte v této pozici po dobu 30 sekund, poté si dejte pauzu 10 sekund a pak znovu držte 30 sekund.


3. Koleno k hrudníku
Lehněte si rovnými zády na zem. Přisuňte koleno k hrudníku a držte po dobu 30 sekund. Opakujte cvičení s druhou nohou.

4. Překřížení nohy
Zatímco ležíte na zádech, překřižte jednu nohu přes druhou a držte. Důležité je při překřižování nohy držet záda stále rovně. Držte tuto pozici 30 sekund a poté to opakujte s druhou nohou.


5. Protažení sedacího nervu
Lehněte si na záda a držte jednu nohu v úhlu 90°. Chytněte druhou nohu a překřižte ji přes tu první. Držte opět po dobu 30 sekund a poté vyměňte nohy. Nejlépe jak si lze toto cvičení zapamatovat je představit si, že sedíte na židli s překříženou nohou - akorát, že ve skutečnosti ležíte na zádech.


6. Protažení kvadricepsu
Lehněte si na bok a stáhněte vrchní nohu za vaše záda. Držte 30 sekund, poté se otočte a proveďte to stejné na druhé straně a s opačnou nohou.


7. Výpady
Udělejte krok jednou nohou vpřed. Zadní noha by měla být rovně za vámi. Držte po dobu 30 sekund a pak opakujte na druhé straně.


Další články z rubriky Sportem ke zdraví

Jak vybrat správné hole pro Nordic Walking?

Na trhu existuje celá řada „sportovních" holí...

Jak ale vybrat hole vhodné právě pro Nordic Walking?

Při koupi Nordic Walking holí je důležité nezaměnit hole pro Nordic Walking s holemi pro Trekking (turistiku). Speciální Nordic Walking hole jsou vyrobeny z odolného a lehkého materiálu (lehké slitiny, karbon), který absorbuje nárazy hole na zem. Jsou opatřeny ergonomicky přizpůsobenou a adaptabilní rukojetí s poutkem (dobrý výrobce holí by už měl rozlišovat poutka dle velikosti - XS, S, M, L, XL) a specificky konstruovaným hrotem, který je při chůzi na betonovém, asfaltovém, kamenném nebo jiném tvrdém povrchu kryt pryžovou násadou - „botičkou".

Obyčejná i neobyčejná chůze

Již dávno bylo prokázáno, že z hlediska našeho zdraví je nejperspektivnější formou pohybu „obyčejná chůze“. Chodit se každý člověk naučí během prvního až druhého roku života a od této doby je chůze základním prostředkem pro přemisťování. Jedná se o nejpřirozenější formu pohybu, šetří naše klouby, což mohou využít všichni, kterým vlastní váha nebo zdravotní stav neumožňují provádět jiné aktivity.

INSANITY TRAINING

Přemýšlíte o jaké byste zvolili pro sebe cvičení, co by bylo nejlepší pro Vaši postavu? Potřebujete zpevnit, zbavit se přebytečného tuku, zlepšit fyzičku a dostat se do kondice. Nebaví Vás cvičit samotné někde v posilovně, dokážete se vyhecovat jen díky ostatním? Potřebujete nad sebou dohled, abyste ze sebe vydali mnohem víc? Tak právě pro Vás jsou určeny naše tréninky! Nebojte se a přijďte mezi nás...

Zasílání nových článků e-mailem

Chcete dostávat upozornění na nové články e-mailem? Přihlaste se zde:




Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Školící střediska:

Školící středisko