Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Rubrika: Sportem ke zdraví
Autor: Rudolf Novák - úvodní konzultace ZDARMA

Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Trápí vás bolest zad? Mám pro vás 7 jednoduchých cvičení pro zbavení se bolesti zad, které se dají zvládnout během 7 minut. Tyto cviky jsou zaměřeny především na bolavá bedra.

1. Protažení podkolení šlachy
Pro toto cvičení si lehněte zády na podlahu. Natáhněte jednu nohu rovně pro protažení podkolenní šlachy. Držte 30 sekund a totéž opakujte s druhou nohou.


2. Sed se spojenými chodidly
Sedněte si na zem a dejte chodidla k sobě. Držte se za kotníky. Vydržte v této pozici po dobu 30 sekund, poté si dejte pauzu 10 sekund a pak znovu držte 30 sekund.


3. Koleno k hrudníku
Lehněte si rovnými zády na zem. Přisuňte koleno k hrudníku a držte po dobu 30 sekund. Opakujte cvičení s druhou nohou.

4. Překřížení nohy
Zatímco ležíte na zádech, překřižte jednu nohu přes druhou a držte. Důležité je při překřižování nohy držet záda stále rovně. Držte tuto pozici 30 sekund a poté to opakujte s druhou nohou.


5. Protažení sedacího nervu
Lehněte si na záda a držte jednu nohu v úhlu 90°. Chytněte druhou nohu a překřižte ji přes tu první. Držte opět po dobu 30 sekund a poté vyměňte nohy. Nejlépe jak si lze toto cvičení zapamatovat je představit si, že sedíte na židli s překříženou nohou - akorát, že ve skutečnosti ležíte na zádech.


6. Protažení kvadricepsu
Lehněte si na bok a stáhněte vrchní nohu za vaše záda. Držte 30 sekund, poté se otočte a proveďte to stejné na druhé straně a s opačnou nohou.


7. Výpady
Udělejte krok jednou nohou vpřed. Zadní noha by měla být rovně za vámi. Držte po dobu 30 sekund a pak opakujte na druhé straně.


Další články z rubriky Sportem ke zdraví

Nordic Walking - geniální aktivita

Článek, který čtete, píši s úctou k těm, kteří jsou skutečnými mistry Nordic Walking a snaží se lidem předávat maximum možného, ale i proto, abych poukázal na skutečnost, že není NW jako NW. V ČR dnes najdete mnoho subjektů nabízejících výuku či trénink severské chůze včetně různých organizací, které vám umožní získat vzdělání pro výuku NW. Bohužel nešvarem doby je skutečnost, že stále více lidí chodí špatně i přesto, že prošli hodinami tréninku pod vedením instruktorů.

Nordic Running - běh s holemi je skvělý

Běhání patří mezi nejoblíbenější sporty v ČR. Jeho výhodou je, že běhat můžeme téměř kdekoli a pokud to zdraví dovolí, mohou se běhu věnovat téměř všichni. Zkusili jste ale někdy běžet s holemi? Nordic Running umožňuje komplexní rozvoj svalové soustavy, dýchacího a oběhového systému. Tato pohybová aktivita klade ale nemalé nároky na správné zvládnutí základní techniky, která je však podmínkou její bezpečnosti a efektivity. Vlivem zapojení horní poloviny těla pomocí holí dochází k výraznému navýšení intenzity zatížení pohybového i kardiopulmonálního systému a tím i celkového energetického výdeje.

Nejlepší sport pro hubnutí? NORDIC WALKING!

Nordic Walking je chůze se speciálními chodeckými holemi. Tato pohybová aktivita nabízí velice efektivní a poměrně snadnou cestu ke zdokonalení fyzické kondice bez ohledu na věk, pohlaví nebo tělesnou zdatnost. Nordic Walking může být vykonáván každým, kdo se chce hýbat a udělat něco pro své zdraví příjemným způsobem na čerstvém vzduchu.

Zasílání nových článků e-mailem

Chcete dostávat upozornění na nové články e-mailem? Přihlaste se zde:




Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Školící střediska:

Školící středisko