8 tipů na zdravé chlebíčky

Rubrika: Zdravé recepty
Autor: Ing. Martin Škába

8 tipů na zdravé chlebíčky

Vánoce, Silvestr, ale taky nejrůznější oslavy se jen těžko obejdou bez chlebíčků a jednohubek. Ty ale bohužel bývají často velmi tučné, zatěžují naše střeva a podporují rozvoj civilizačních chorob
jako je cukrovka, srdečně cévní choroby a různé druhy rakoviny. Výživový specialista Ing. Martin Škába připravil 8 osvědčených a rychlých receptů na zdravé party delikatesy. 


1.      Brokolicové trojhránky

Celozrnný žitný chléb s chia semínky rozkrájíme na trojhránky nebo obdélníky. Namažeme je brokolicovou
pomazánkou, posypeme konopným semínkem, položíme na ně kousky papriky a rajčete. Přidáme uzený tempeh nakrájený na malé plátky. Posypeme nadrcenými vlašskými ořechy.


2.      Chlebíček s vaječným nářezem

Celozrnný žitný kváskový chléb nakrájíme na Vámi zvolený tvar, namažeme kozím pažitkovým sýrem, posypeme
rozdrceným lněným semínkem, přidáme kousek věnečného nářezu, přidáme zeleninu (paprika, rajče, okurka, dle oblíbenosti) a nakonec posypeme několika najemno nakrájenými mandlemi.


3.     Tofu trojhránky

Žitný celozrnný knackebrot nakrájíme na trojhránky, slepíme je dohromady fazolovou pomazánkou, nahoru
dodáme lžičku kozího bílého jogurtu, a pak položíme tofu s mořskou řasou, přidáme kousky oblíbené zeleninu a posypeme nadrcenými para ořechy.



4.      Rohaté trojhránky

Rýžové chlebíky rozkrojené na trojhránky spojíme k sobě kozí pomazánkovým sýrem, naneseme pomazánkový
kozí sýr i na horní část, posypeme nastrouhaným uzeným tempehem, posypeme konopným semínkem a přidáme kešu oříšek a papriku a okurku. 



5.      Sladký chlebíček

Kukuřičný chlebíček rozkrojíme na půlky, posypeme kokosovým máslem (je tuhé při pokojové teplotě, takže spíše
posypat než namazat), přidáme kousek hořké 90 % čokolády, ozdobíme kouskem kiwi a hroznovým vínem a posypeme nadrcenými mandlemi.



6.      Zdravý salámový chlebíček

Celozrnný žitný chléb s chia semínky lehce namažeme sojovou majonézou, přidáme sojový salám, papriku, rajče,
okurku, nahoru dáme konopné semínko a nastrouhané kešu oříšky. 



7.     Trojhránky s medajlonkem

Rýžové chlebíky rozkrojené na trojhránky spojíme k sobě cizrnovou pomazánkou, položíme na chlebíček tofu
medailonek rozkrojený na půlku, přidáme zeleninu dle oblíbenosti, posypeme nadrceným lněným semínkem a přidáme para ořech.

 

8.      Česneková pochoutka

Celozrnný žitný chléb s chia semínky lehce namažeme česnekovou rostlinnou pomazánkou, na to položíme uzené
tofu, vaječný nářez s mořskou řasou, přidáme kešu oříšek, ozdobíme okurkou a cherry rajčátkem a posypeme nadrceným lněným semínkem.



Použité suroviny a pomazánky jsou běžně dostupné v prodejnách se zdravou výživou.



Zdroj:
www.skaba.cz

Martin Škába je výživový specialista, na jehož webu www.skaba.cz najdete nejdelší seznam rad, jak zhubnout.


Další články z rubriky Zdravé recepty

Mlsejte zdravě - domácí müsli tyčinky

Snad každý z nás má občas chuť na něco sladkého. Ale pokud jste se rozhodli stravovat zdravě, možná jako já často stojíte u regálu s cukrovinkami a marně hledáte něco, co by vaši chuť uspokojilo a zároveň to pro tělo nebylo jako rána pěstí. Relativně dobrou volbou bývají müsli tyčinky. Ale ani u těch si někdy nemůžeme být jistí.

JAK VYROBIT DOMÁCÍ JOGURT BEZ JOGURTOVAČE?

Nechceme vás odrazovat od nákupu jogurtovače, ale poradíme vám, jak si udělat jogurt doma bez něj...

Houbový nákyp z hlívy

Houby byly a jsou využívány jako potravina, ale i jako léčivo. Jsou zdrojem bílkovin, mají velmi nízký energetický obsah. Obsahují vitamín B, fosfor, draslík a zinek. Pomáhají při depresích, či úzkostných stavech. Samotné hlívě jsou připisovány účinky protizánětlivé a protivirové. Pohanka má vysoký obsah rutinu, který posiluje stěny cév a pomáhá při léčbě křečových žil a vysokém krevním tlaku. 

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: