Avokádový krém

Rubrika: Zdravé recepty
Autor: Zuzana Komůrková

Avokádový krém
Už jste uvažovali nad tím, čím si zpříjemníte zítřejší první máj - lásky čas?
Přináším tip na rychlý, zdravý a chuťově výborný dezert, který potěší vaše srdce.

AVOKÁDOVÝ KRÉM!

Základem je samozřejmě zralé avokádo (ideálně 2 kusy), vybírejte opravdu to s hodně černou slupkou, které je na pohmat měkké. Pokud takové mít v obchodě nebudou, nemá smysl ho kupovat.

Avokádo rozříznete po obvodu až k pecce, pak otočíte a tím se rozpůlí. Pecku vyndáte jednoduše tím, že do ní zaseknete nůž. A pak jen vydlabejte dužinu, dej do mixéru nebo mísy a použijte tyčový mixér. K tomu stačí přidat kvalitní kakao (opravdu nešetřete, RAW je nejlepší) a agáve sirup. Kdo chce lásku pikantnější, přidá trochu chilli. Kdo svěží a vzdušnou, přidá mátu. Ideální je doplnit ovocem, třeba jahodami (ty kupované snad už konečně začnou chutnat po jahodách).

S avokádem dostane vaše tělo spoustu minerálních látek - draslíku, mědi, magnezia, fosforu a vitaminy C, E, K, H, B3 a B5( kyseliny pantothenové). Dužina obsahuje kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou, což jsou kvalitní tuky. A má jich opravdu dost - 100 gramů avokáda má více než 220 kcal a cca 15 g tuků. Přesto se hodí do dietní stravy. Obsažené tuky jsou rostlinného původu, tedy velmi zdravé a velmi dobře zasytí.

Avokádo má příznivé účinky při chorobách kůže a sliznic, posiluje srdce, snižuje krevní tlak a pomáhá také při nemocech jater, ledvin a močových cest.

Dobrou chuť a krásné Čarodějnice!
Zuzana K., Výživou ke změně

P.S. POZOR NEKRMTE AVOKÁDEM DOMÁCÍ MAZLÍČKY - obsahuje persin! ten je jedovatý pro kanáry a další opeřence a měli by se mu raději vyhnout i psi a kočky.

(Zdroje: Wikipedie)


Další články z rubriky Zdravé recepty

ZDRAVĚJŠÍ CUKROVÍ

Na klasických vánočních cukrovinkách je nezdravé a kalorické téměř vše. Množstvím cukru počínaje, přes nezdravé tuky a bílou mouku a vajíčky konče. Není ale na škodu nebát se trochu zaexperimentovat a nahradit nezdravé ingredience vhodnějšími alternativami.

Mandlová koprovka

Je období mladého kopru a tady je recept na super zdravou koprovku bez klasického použití mouky na zahuštění a bez kravského mléka. Výsledek je k nerozeznání od klasického způsobu přípravy a to jak vzhledově, tak i chuťově. Liší se jen tím, že "Mandlová koprovka" je zdravější, téměř o polovinu méně kalorická a bezlepková. Její příprava je také rychlejší.

Recept na dietní salát s brynzou

Použijte brynzu jinak a přidejte ji k salátu z těstovin a zeleniny. Brynza má pikantnější chuť než tvaroh anebo sýr, a proto ji stačí použít menší množství. Obsahuje hodně prospěšných probiotických baktérií, jejichž množství se rychle zvýší díky vláknině z čerstvé zeleniny. Salát je lehký, dobře zasytí a v jedné porci má jen 500 kJ. Připravíte ho do 10 minut!

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko