Jak efektivně spalovat tuky a zrychlit metabolismus

Rubrika: Zdravé stravování
Jak efektivně spalovat tuky a zrychlit metabolismus

Jsou mezi námi velmi šťastní lidé, kteří mají velmi rychlý metabolismus. To znamená, že jejich těla jsou super efektivní při spalování kalorií a zbavují se tak rychleji tuku. Mít rychlý nebo pomalý metabolismus je něco, co může být genetické. Ačkoli pro ty, kteří nejsou obdařeni rychlým metabolismem (jako já), mám dobrou zprávu. Existuje pár rad, kterými se můžeme řídit, abychom náš metabolismus pomohli urychlit.

Zvýšení vašeho metabolismu vám pomůže spalovat více kalorií po celý den.

1. Intenzivní trénink

Skvělý způsob, jak zrychlit váš metabolismus. Bývá to krátké a intenzivní cvičení, kde provádíte jeden cvik za druhým s malým nebo žádným odpočinkem mezi jednotlivými cviky. Takto udržíte vaši tepovou frekvenci nahoře a v zóně spalování tuků. Nejlepší věc v tomto typu tréninku je, že spalujete kalorie při tréninku a dokonce i po něm. A to je důvod, proč je tento typ cvičení tak oblíbený.

2. Nepřestávejte jíst!

To totiž způsobí, že se pouze váš metabolismus zpomalí a drží tělesný tuk jako zásobu energie pro vaše tělo, nebo ještě hůř, uloží si každičký kousek tuku i z malého množství jídla.

3. Jezte pravidelně

Doporučuji jíst každé 3 hodiny. To proto, že jíst pravidelně a v malém množství pomáhá udržet váš metabolismus stále aktivní. Když budete vynechávat jídlo v naději, že vám to pomůže zhubnout, vaše tělo přejde do režimu hladovění, a to prostě znamená, že až příště budete jíst, vaše tělo si uloží tolik tuku, jak je to možné. Navíc, když budete mít hlad, budete se s větší pravděpodobností přejídat.

4. Snídejte

Příliš mnoho lidí vynechává snídani, protože buď nemají čas, nebo prostě neradi snídají. Nicméně snídaně je zásadní část jídelníčku pro nastartování vašeho metabolismu poté, co jste byli celou noc o hladu. Pokud nemáte pocit hladu, zkuste sníst nějaké ovoce, nebo si udělejte ovocný koktejl. Dokonce i jen něco malého pomůže odstartovat váš metabolismus. Tak na to nezapomínejte.

5. Zkuste ekologické potraviny

Vždycky jsem se snažila doporučit svým klientům ekologické potraviny. Potraviny, které nejsou organické, mohou být plné pesticidů, hormonů, antibiotik a jiných toxinů. Mohou zkazit váš endokrinní systém a také metabolismus, čímž se zvýší vaše procento tělesného tuku. Tyto prostředky jsou také spojené s autoimunitními onemocněními, rakovinou a srdečními chorobami. Přemýšlejte o koupi organických potravin jako o investici do vašeho dlouhodobého zdraví.

6. Spánek

Je pro celkové zdraví také důležitý, a to nejen proto, že kvalitní spánek ovlivní vaši náladu a produktivitu dalšího dne, ale také ovlivňuje váš metabolismus. Studie ukazují, že lidem, kteří špatně spí, se regulují jejich hladiny cukru v krvi. To může vést k pocitu hladu a chuti na potraviny s komplexními sacharidy, což vede k nárůstu tělesné hmotnosti. Takže stejně jako cvičení je důležitý pro váš metabolismus také spánek. Takže stará dobrá rada našich babiček - pravidelný dobrý noční odpočinek.

7. Pijte kávu a zelený čaj

A nyní mám dobrou zprávu pro konzumenty kávy, kofein pomáhá zvýšit váš metabolismus. Ale nemyslím tím cappucino či latté machiato :-) Vždycky doporučuji černou kávu a pokud chcete sladkou, použijte přírodní nízkokalorická sladidla, jako je stevia. A pokud kávu nemáte rádi, pak vřele doporučuji pít zelený čaj. Nejen, že obsahuje kofein, ale také je plný antioxidantů, které pomáhají redukovat známky stárnutí. Ale berte prosím na vědomí, že bychom neměli konzumovat nic s kofeinem ve večerních hodinách, protože to může mít vliv na náš spánek (viz bod 6).

Všech 7 bodů praktikuji sama na sobě, ale ne od jakživa :-) Musím uznat, že od té doby, co se snažím těmito zásadami řídit, se cítím daleko lépe a daří se mi hubnout rychleji, než před tím :-) Zkuste to taky :-)

Krásný den

Vaše Denisa :-)

zdroj: http://www.onlinefitness.cz/


Další články z rubriky Zdravé stravování

Snídaně = zdravý krok do nového dne

Správně složená snídaně odpovídající zásadám zdravé výživy je nezbytná pro dodání potřebné energie a psychickou pohodu.
Nedávno bylo prokázáno silné spojení mezi nesprávnou snídaní a mnoha zdravotními problémy. Pravděpodobně víte, že naše tělo sestává ze 100 biliónů buněk, které ke své každodenní činnosti potřebují 114 různých živin.

 

Bez kvalitní snídaně nezhubnete

Proč je tak důležité snídat, jaký to má vliv na náš celodenní výkon. Proč, když se nenasnídáme automaticky nesnížíme množství přijaté energie za celý den a tím pádem si můžeme říct, že třeba zhubneme...? Opak je pravdou, více se dozvíte v textu:

Proč bychom se tuků báli 1/2

Tuky neboli lipidy tvoří v našich podmínkách 30 až 40 % denního příjmu energie. V dlouhodobě velmi výrazném nadbytečném příjmu značně přispívají k nejzávažnějším zdravotním problémům, jako jsou srdečně cévní onemocnění, některá nádorová onemocnění a degenerace žlučníku a střev. Oproti sacharidům a bílkovinám mají nižší schopnost nasycení. To společně s jejich vysokým obsahem energie vede při vyšším zastoupení tuků v potravě ke snadnému překročení přiměřeného energetického příjmu. Lipidy jsou stavebními složkami buněčných membrán, tvoří nezbytnou funkci nervového systému, vytvářejí mechanickou ochranu, umožňují působení mnoha vitamínů, a v neposlední řadě tvoří zdroj energie v organismu. Tuky jsou zdrojem esenciálních (nepostradatelných) mastných kyselin, jsou nositely vůní a vitamínů, a prodlužují dobu vyprazdňování žaludku. Oproti sacharidům a bílkovinám mají více než dvojnásobnou kalorickou hodnotu. V tomto článku se podíváme na to, jak se tuky rozdělují a vysvětlíme si jejich roli pro lidský organismus.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko