Jaký způsob detoxikace je nejlepší?

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Žij-zdravě.cz, s.r.o.

Jaký způsob detoxikace je nejlepší?
Proto je potřeba si hned na začátku říci, že přípravky k detoxikaci těla jsou zcela zbytečné, protože tělo má své orgány (játra, ledviny, střeva) a mechanismy, jak se zbavit toxinů a nečistot. Chcete-li zůstat skutečně zdraví, pak pouze zdravá výživa a pravidelný pohyb jsou tou správnou cestou! Ušetřete za všechny zázračné detoxikační přípravky a věřte více svému tělu, protože to dokáže opravdové zázraky, stačí se o něj dobře starat. Odpověď na otázku v nadpisu je tedy - přirozená detoxikace.

Jste na omylu, pokud budete držet týden, dva nebo tři půst, případně jíst zázračné detoxikační přípravky, ve snaze zakrýt své předchozí výživové hříchy a „vyčistit" své tělo. Je to sice hezká představa, že můžete propláchnout své tělo a vyplavit z něj veškeré nečistoty a mít své orgány naprosto čisté, ale bohužel to takto jednoduše nefunguje.

Jak jsem již zmínila výše je potřeba mnohem více věřit svému tělu a starat se o něj, pak nebude potřeba řešit jeho „detoxikaci". Pokud by se totiž tělo neumělo zbavovat (vylučovat) látek, které pro nás nejsou vhodné, byli bychom nejspíše všichni po smrti, nebo v péči lékařů. Zdravé tělo má ledviny, játra a střeva - to jsou pro nás hlavní orgány, které udržují naše tělo v rovnováze.

Bohužel, v dnešní tržní době, je všechno příležitost jak vydělat, proto tu máme „detoxikační" byznys, navíc podpořený účinným marketingem s doporučením od mnoha celebrit. Všichni chceme zůstat mladí, krásní a hubení, ačkoli víme, že to nejde a stárnutí je prostě přirozený proces.

Již v roce 2009, se skupina vědců ve Velké Británii, kontaktovala výrobce 15-ti výrobků prodávaných v lékárnách a supermarketech, tvrdících že Vám pomohou s detoxikací těla. Když však vědci požádali o důkazy, nebo vědecké studie dokazující tyto zázračné účinky, tak ani jeden z výrobců nic takového neposkytl, nejspíš protože nic takového ani neměli a vlastně ani nepotřebují, hlavní je přece produkt prodat! Přesto všechno se počet produktů s nápisem „detox" v regálech nesnižuje, ba naopak. Můžete si tak koupit detoxikační nápoje, potraviny, tablety, čaje, koupelové soli, šampony nebo tělové gely. Můžete také podstoupit několikadenní detoxikační dietu (pravděpodobně dočasně zhubnete), ale to nemá nic společného s toxiny ve vašem těle. Stejně jako si můžete udělat výplach střev (hydrocolon) a zbavit se tak toxického plaku ve vašich střevech - jen tento „plak" zatím nebyl odborně popsán.

Věřte prosím tedy svým játrům, ledvinám a střevům, které pro nás dělají to nejlepší. A stejně jako do svého auta dáváte kvalitní palivo a olej, tak i sami sobě dopřejte kvalitní a vyváženou stravu, pohyb a o zbytek se vaše tělo postará. Takže chcete-li skutečně udělat něco pro své tělo a zdraví, tak vám nabízíme několik jednoduchých a především levných tipů a budete-li je dodržovat, zůstanete zdraví a fit!

Vyvážená, pestrá a kvalitní strava
Jedna z nejdůležitějších a v dnešní době stále velmi podceňovaných oblastí. Představte si svůj běžný jídelníček a pak se zamyslete, zda obsahuje: netučné maso, luštěniny, ryby (alespoň 1-2x týdně), celozrnné obiloviny, ořechy, semínka, zeleninu (400g denně) a ovoce (200g denně). Všechny tyto potraviny nám pak poskytují veškeré živiny, dostatek vlákniny, vitamíny a minerály, aby tělo i náš imunitní systém, dokonale fungoval.

Pravidelný pohyb
Spolu s vyváženou stravou, je pohyb velmi důležitým aspektem zdravého životního stylu. Začnete-li pravidelně sportovat (hýbat se), odměnou pro Vás bude nejen lepší psychika, snížení tělesné hmotnosti, ale i kvalitnější trávení, lepší spánek. Prostě se budete cítit lépe!

Jednodenní půst
Krátkodobý (jednodenní) půst není dietou, je to pouze skvělý, levný a nenáročný prostředek, jak si udržet dobrou kondici a zdraví. Krátké půsty částečně umožňují prodloužit noční regeneraci i odpočinek. Organismus se nezaměstnává procesem trávení a má více času na znovuobnovení sil. Pravidelné kratší půsty (1x za 3-4 týdny) navíc pomáhají udržovat stálou hmotnost a v některých případech, při dlouhodobém dodržování, napomohou mírné redukci hmotnosti.

Probiotika - zdravá střeva
Správně fungující trávicí trakt je jedním z nejlepších obranných mechanismů Vašeho těla. Ve zdravém střevě se nachází v průměru 100 miliard až trilion užitečných bakterií na jeden mililitr (cca půl kávové lžičky). Ty doslova pohlcují škodlivé bakterie a další vetřelce. Ve střevě člověka, který nedodržuje zásady zdravé výživy se těchto bakterií, díky špatné stravě a zanedbanému tlustému střevu, nachází na mililitr pouze 4-5. Porovnejte 4 s trilionem a pochopíte rozsah celého problému. Mnozí vědci dnes věří, že klesající hladina „přátelských" bakterií v trávicím traktu je vlastně příčinou vzniku chronických degenerativních chorob a snížené funkce imunitního systému. Naším cílem tedy je posílit imunitní systém.

Lymfodrenáže
Náš lymfatický systém slouží k transportu škodlivých látek. Pokud funguje správně, protéká jím okolo 4 litrů tekutin. Pokud je systém v důsledku stresu, nemoci, operace nebo přetížení narušen, dochází k zadržování tekutin, otokům, celulitidě a narůstání celkové únavy organismu. Lymfodrenážní přístrojová masáž pak obnovuje funkci lymfatických cest a znovu nastartuje správnou cirkulaci lymfy.

Chcete-li poradit nebo navést na cestu zdravého životního stylu, tak jsme tu pro Vás! Základem a mottem naší práce je „zdravé hubnutí bez doplňků!"

Za společnost Žij-zdravě.cz

Mgr. Daniela Šupková
výživová poradkyně | osobní trenér


Další články z rubriky Zdravé stravování

Proč bychom se tuků báli 1/2

Tuky neboli lipidy tvoří v našich podmínkách 30 až 40 % denního příjmu energie. V dlouhodobě velmi výrazném nadbytečném příjmu značně přispívají k nejzávažnějším zdravotním problémům, jako jsou srdečně cévní onemocnění, některá nádorová onemocnění a degenerace žlučníku a střev. Oproti sacharidům a bílkovinám mají nižší schopnost nasycení. To společně s jejich vysokým obsahem energie vede při vyšším zastoupení tuků v potravě ke snadnému překročení přiměřeného energetického příjmu. Lipidy jsou stavebními složkami buněčných membrán, tvoří nezbytnou funkci nervového systému, vytvářejí mechanickou ochranu, umožňují působení mnoha vitamínů, a v neposlední řadě tvoří zdroj energie v organismu. Tuky jsou zdrojem esenciálních (nepostradatelných) mastných kyselin, jsou nositely vůní a vitamínů, a prodlužují dobu vyprazdňování žaludku. Oproti sacharidům a bílkovinám mají více než dvojnásobnou kalorickou hodnotu. V tomto článku se podíváme na to, jak se tuky rozdělují a vysvětlíme si jejich roli pro lidský organismus.

Bílkoviny jak je neznáte 2/2

V prvním článku o bílkovinách jsme se dozvěděli základní informace o tom, z čeho se skládají, jak rozdělujeme aminokyseliny, jaké pro nás mají využití, a vysvětlili jsme si některé základní pojmy. V této části se budeme zabývat některými dalšími pojmy, jako je dusíková bilance, biologická hodnota bílkovin, uvedeme si doporučená množství příjmu, a pohovoříme o vlivu nadbytku a nedostatku bílkovin na naše zdraví.

Rozdíly v pečivu - celozrnné, vícezrnné, bílé, grahamové

Jako první věc je potřeba si uvědomit co získáme konzumací bílého pečiva. Víceméně nic - konzumací bílého pečiva dodáváme tělu pouze prázdné kalorie a minimum vlákniny, přibližně 3g ve 100g. Kdežto celozrnné pečivo je pro nás zdrojem tolik potřebné vlákniny, přibližně 8,5g ve 100g (doporučená denní dávka vlákniny je přibližně 35 g). Vláknina napomáhá peristaltice střev, správnému trávení, dodává tělu vitamíny B6 a E, kyselinu listovou, měď, hořčík, mangan a zinek.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko