Je lepší volbou jídelníček nebo kurz?

Rubrika: Ostatní
Autor: Mgr. Veronika Mlčochová

Jídelníček je výhodou v případě, kdy si nechcete moc lámat hlavu s tím, co kdy a v jakém množství máte jíst. Toto za Vás vyřeší detailní rozpis jídelníčku. Pokud si necháte sestavit jídelníček od odborníka přesně pro Vás, můžete mít jistotu, že bude splňovat všechna pravidla správné výživy (poměr živin, pestrost, zastoupení všech potřebných nutrientů aj).

Jídelníček ale přesto zůstává jen vodítkem. Bez toho, aniž byste dostatečně mohli pochopit základní pravidla výživy (které postupně probíráme v kurzech), je jídelníček oproti kurzu jen krátkodobým řešením.

Většina lidí si myslí, že jídelníček je „to stěžejní", což prostě samo o sobě dlouhodobě (v řádu let) nemůže fungovat. Opravdu každý jídelníček se jednou omrzí a pokud klient nerozumí tomu, proč zrovna toto má na snídani, čím to obměnit, jak to vykompenzovat, když den předem byla oslava... pak opět časem sklouzne ke starým návykům.

Zásadní jsou naopak znalosti a zkušenosti získané v kurzu. Jsou to informace nepřenositelné. U každého funguje něco jiného a do týdenního jídelníčku toto vše, co probíráme několik měsíců, vtěsnat prostě nejde.

Jídelníček může být skvělým pomocníkem především v počátcích kurzu. Už budete mít návod (jídelníček) v ruce, ale časem, v průběhu konzultací, pak pochopíte všechny principy zdravého hubnutí a budete si umět svůj jídelníček sestavit sami.

Naším cílem je to, abyste se naučili výživě rozumět a uměli si poradit s různými situacemi, které mohou nastat, protože výživa Vás bude provázet ve všech životních etapách a navíc velkou mírou ovlivňuje a bude nadále ovlivňovat Vaše zdraví a vitalitu.

25. září 2013, autor: Mgr. Veronika Mlčochová - Porada Nutrifit - výživové poradenství Prostějov, Znojmo, Kroměříž, Praha, Brno

(c) Poradna Nutrifit www.poradnanutrifit.cz 


Další články z rubriky Ostatní

Kniha: S výživou zdravě po celý rok

Prakticky denně slyšíme varování lékařů, že každý druhý člověk v České republice umírá na kardiovaskulární onemocnění. Obyvatelé naší republiky jsou na předním místě v onemocnění rakovinou tlustého střeva a konečníku. Existuje samozřejmě řada příčin tohoto nepříznivého zdravotního stavu naší populace.

Tvarování postavy a snižování váhy - jak na to?

 Nejpoužívanější metodou ohodnocení tělesné hmotnosti je body mass index - neboli index tělesné hmotnosti (BMI), který se počítá z poměru tělesné výšky a váhy. Musíme však pamatovat na to, že se jedná jen o orientační informaci, zda je naše váha v normálu nebo zda jsme obézní. Nezohledňuje se zde věk, nerozkryje nám další taje našeho těla jako např. že se z něj nedozvíme kolik procent z naší váhy tvoří svaly, kolik tuky, jak jsme na tom s minerály či podkožními řasami.

Kniha: 77 jednoduchých tipů na hubnutí

Toužíte zredukovat svou hmotnost? Necháváte se zlákat nejrůznějšími sliby, ale po dosažení ideální váhy přichází na řadu známý jojo-efekt? Nezoufejte. Chcete-li si dlouhodobě udržet svou hmotnost nebo zhubnout, nepotřebujete žádnou dietu, přísné jídelníčky či dogmata o výživě, která zakazují konzumaci určitých živin nebo potravin.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko