Jídlo zůstává i při hubnutí prožitkem

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Marcela Bednářová

Co je důležité nebrat dobu kdy hubneme jako dočasnou dietu. Při hubnutí je velice důležité si sestavit jídelníček, kde jsou zastoupeny všechny potraviny ve vysoké kvalitě, v přiměřeném množství a upravené šetrným způsobem.  Měli bysme si vybírat potraviny, které jsou pro nás dobře dostupné, máme je rádi, pochutnali si na nich, ale zároveň i přijímali méně energie než dříve. Váš jídelníček by měl být rozmanitý, aby dodal tělu vše co potřebuje a hlavně aby vám nevadilo u něj zůstat dlouhodobě. Měli bychom hubnout přibližně půl kg týdně.

Když to shrneme, tak bychom měli jíst střídmě z pestrého stolu a to tak, že se budeme moci i nadále radovat z jídla a ze života vůbec. Zkuste zařadit do jídelníčku občas něco nového, abyste si svůj jídelníček obohatili a našli lahodnou chuť nových  potravin např. zeleniny a zeleninových pokrmů, nebo Shmaky, Smacker, tofu atd.

Pokud budete muset přeci jen trochu změnit váš jídelníček a omezit množství zkonzumovaných potravin, neberte to tragicky, ale jako příležitost si dokázat, že nejste ovládáni ničím z vnějšku, že nejste otrokem jídla, ale že se dovedete kontrolovat a řídit sami sebe. Optimistický životní pohled, že to zvládnete vám dává šanci na úspěch. Zkuste se řídit heslem: s minimem energie k maximálnímu uspokojení chuťových buněk.

Velice důležité při změně jídelníčku je vzhled jídla a chuť. Udělejte si při jídle příjemnou atmosféru, hezky si prostřete stůl, pusťte hudbu.

RADUJTE SE Z JÍDLA, ALE MĚJTE HO POD KONTROLOU.

 

 


Další články z rubriky Zdravé stravování

Cvičíte, hlídáte si stravu, ale nehubnete. Možná jste překyselení.

Mnoho lidí, kteří se snaží udržet si hmotnost nebo zmenšit své obvody těla, cvičí, dodržují velikost porcí, ale i přesto mají problém s tím, že nemohou zredukovat podkožní tuk. Pokud také dodržují správné jídlo po cvičení, množství bílkovin ve stravě, optimální tepovou frekvenci pro spalování tuků během cvičení, ale nemají informace co to je tzv. acidobazická rovnováha těla, pak nemusí dojít k touženému snížení konfekční velikosti.

Chcete zhubnout? Začněte jíst tuky!

Většina dietních doporučení říká, že bychom neměli jíst tuky. Vařit vše na vodě, dusit v páře, jíst odtučněné výrobky… Taky vám však u takto upravených pokrmů něco chybí? Že by to byla chuť? Tuky jsou ve stravě důležité a ani při hubnutí se jich nemusíte vzdávat!

Jak se dožít 100 let

Myslím, že se mnou budete souhlasit, že více věříte člověku, který to co hlásá a učí, také dělá. Jedním z takových lidí byl Dr. Norman W. Walker. Jeden z nejvýznamnějších lékařů, který se zabýval výzkumem zdraví a vlivem stravy na dlouhověkost a prevenci chorob. Dr. Walker se dožil 117 let. Až do své smrti v roce 1985 byl vitální a věnoval se veškerým domácím pracím i práci na zahrádce.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko