Makám na sobě, přesto nehubnu, nezpevňuji se, výsledky jsou za očekáváním, nevím proč!

Rubrika: Sportem ke zdraví
Autor: FaktorPlus - centrum pro výživu, zdraví a sport

Makám na sobě, přesto nehubnu, nezpevňuji se, výsledky jsou za očekáváním, nevím proč!
Trápí Vás taky tento problém? Zřejmě děláte některou z těchto chyb:

1. Věnujete se pouze aerobním (tedy spíše vytrvalostním) činnostem a pravděpodobně v nesprávné intenzitě i délce zatížení.

Tzn. např. běh, kolo, plavání, různé formy aerobních aktivit ve fitcentrech jako aerobic, spinning, alpinning aj., jsou bezesporu žádoucí a náročné, ale pokud jsou špatně nastaveny, tak budou jen sporadicky účinné vzhledem k očekávaným cílům.

2. Ve Vašem systému pohybových aktivit chybí nebo je zastoupena pouze v nedostatečné míře tzv. anaerobní činnost.

V daném případě myšleno posilování svalstva a to bez ohledu na zvolenou formu. Neznamená to však, že musíte nutně posilovat ve fitku. Prostě zvolte si variantu, která Vám nejvíce vyhovuje, ale posilujte! Samozřejmě správně, abyste nenadělal(a) více škody, jak užitku.

3. Chybí Vám odpovídající regenerace, kompenzace pohybu apod.

Po každém tréninku je nutné poskytnout tělu odpovídající a dostatečně dlouhý odpočinek včetně protahovacích a uvolňovacích cvičení.

4. V neposlední řadě můžete mít špatně nastavenou výživu.

Nebojte se jíst. Po tréninku doplňte sacharidy i bílkoviny. Optimálně 20g bílkovin ku 50 - 100 gramům sacharidů. Určitě nebudete tloustnout, naopak Vaše svaly budou pevné a pružné. Budou spalovat tuk. Dbejte ovšem na správné nastavení Vaší výživy! Správná výživa = 60% úspěchu.

5. Někdy méně znamená více, na to nezapomínejte! Bez adekvátního odpočinku to nepůjde.

Cítíte-li, že Vaše tělo ještě není optimálně připraveno na další zátěž, prodlužte si čas odpočinku. Netrénujte nedostatečně zotavená(ý) a už vůbec ne v nemoci.

Více si věřte! Není to až tak složité cítit se dobře a vypadat skvěle. Navíc bez velkých investic. Stačí se jen rozhodnout, být trpělivá(ý) a budete překvapená(ý), co všechno jde.

--

Autor článku: Mgr. Petr Jež, www.faktorplus.cz, tel. 724033133


Další články z rubriky Sportem ke zdraví

INSANITY TRAINING

Přemýšlíte o jaké byste zvolili pro sebe cvičení, co by bylo nejlepší pro Vaši postavu? Potřebujete zpevnit, zbavit se přebytečného tuku, zlepšit fyzičku a dostat se do kondice. Nebaví Vás cvičit samotné někde v posilovně, dokážete se vyhecovat jen díky ostatním? Potřebujete nad sebou dohled, abyste ze sebe vydali mnohem víc? Tak právě pro Vás jsou určeny naše tréninky! Nebojte se a přijďte mezi nás...

Zbavte se bolesti zad během 7 minut

Trápí vás bolest zad? Mám pro vás 7 jednoduchých cvičení pro zbavení se bolesti zad, které se dají zvládnout během 7 minut. Tyto cviky jsou zaměřeny především na bolavá bedra.

Sportem jako prostředek k osobnímu rozvoji

V poslední době mi v hlavě utkvělo jedno důležité téma, se kterým se chci s vámi nyní podělit. Jedná se o využití sportu při rozvoji svých psychických schopností. Sport je skvělým pomocníkem při hubnutí a prakticky nezbytný pro formování postavy, zlepšuje naše fyzické zdraví a představuje mnoho dalších důvodů.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko