Nejlepší jídla na večer a bez výčitek

Rubrika: Zdravé stravování
Nejlepší jídla  na večer a bez výčitek

Několik bezpečných způsobů jak zachránit Váš hlad pozdě večer nebo před spaním, pokud nemůžete usnout hladoví.

Ideální je kaseinová bílkovina, která je pomaleji vstřebatelná a je obsažená v mléčných výrobcích. Přispěje také k regeneraci svalů.

Cotagge Cheese s živou kulturou

Cotagge sýr je skvělou volbou, jelikož obsahuje málo sacharidů a je bohatý na bílkoviny. Nebojte se zvolit ani plnotučný Cotagge, neobsahuje totiž příliš mnoho tuku, pomůže Vám se zasytit a uhlídat Vaše chuťe. Vyhledávejte tento sýr s živými kulturami, které Vám dodají prospěšné probiotika, aniž byste museli užívat doplňky stravy.

Tvaroh

Je také plný bílkovin a s nízkým obsahem sacharidů. Obsahuje bílkovinu Kasein, jejíž vlastností je, že se tráví pomaleji, a tak Vás zasytí na delší dobu. Pokud si dáte tvaroh před spaním, nic se neděje, naopak díky Kaseinu budou Vaše svaly zásobeny živinami po dobu spánku.

Aby tvaroh nebyl tak hutný, můžete jej smíchat s trochou vody, a aby Vám více chutnal, můžete ochutit neslazeným kakaem nebo skořicí a osladit nejlépe přírodním sladidlem Stévií.

Kefírové mléko

Kefírové mléko neobsahuje mnoho tuku a má hustější konzistenci, díky čemuž nás zasytí. Navíc obsahuje živou kulturu s probiotiky prospěšnými pro naši střevní mikroflóru. Dejte si tedy klidně plnou sklenici.

Bílý jogurt

Platí pro něj v podstatě podobné vlastnosti jako u předešlých výrobků, opět vybírejme ty s prospěšnými živými kulturami a nebojme se ani těch s vyšším obsahem tuku.

Vaječné bílky

Pokud máte pozdě večer ještě chuť si nějaké jídlo připravit, zvolte vaječné bílky. Ty neobsahují skoro žádný tuk, žádné sacharidy, zato jsou bohaté na bílkoviny. Vaječné bílky se oproti výše zmíněným tráví rychleji. Můžete k bílkům přidat třeba houby, jarní cibulku, kvalitní šunku nebo i tuňáka ve vlastní šťávě, salátovou okurku, ředkvičky.

Tvarůžky

Ano tvarůžky se skvěle hodí na večer i do dietních jídel. Obsahují jen velmi málo tuku, na 100g jen cca 0,5g, málo sacharidů 2,6g, a vysoký obsah bílkovin 28g, jejich největší nevýhoda je ovšem vysoký obsah soli, které je ve 100g celých 5g. Z tohoto důvodu to doporučuji  s jejich množstvím nepřehánět, ale jinak vřele doporučuji, jelikož skvěle uspokojí vaše chutě. Můžete je například nechat rozpustit na restované zelenině.

Silvie Sher

Zdroj: http://www.onlinefitness.cz/


Další články z rubriky Zdravé stravování

Hubnutí pomocí zdravých tuků – super novinka !

Proč přibíráme více a více na váze, jsme víc a víc nemocní a rychleji stárneme? Vědci objevili, že na to je jednoduchá odpověď. Týká se to tzv. skrytého zánětu. Vychází to z výzkumů Dr. Barry Searse z nadace výzkumu zánětů v Marlblehead a také výzkumů dalších univerzit a společností.

Mnoho lidí cvičí, hlídá si stravu i přesto mají velké množství tukových zásob v těle. Jak tuku podkožního, tak útrobního (tuk kolem orgánů v oblasti břicha - je nejvíce nebezpečný). Právě obezita a zvyšování tukové vrstvy je potřeba také vnímat jako civilizační chorobu.

Aby stravování nebylo nudné

Úspěšnost procesu hubnutí a stravování podle výživového plánu závisí mimo jiné také na tom, jak pestrý plán je a jaké možnosti přípravy jídel nabízí. Pokud se už podesáté podíváte na kombinaci kuře a rýže či ryba a brambory a celkem vás přechází chuť k jídlu, protože výběr potravin v redukčním jídelníčku je omezený, nezoufejte. I z obyčejného kousku tresky, kuřete, zeleniny a bylinek se dají vykouzlit velice zajímavé a chutné recepty. Nechte se inspirovat:

Hřešte aspoň jednou denně. S jablky!

Jablko je ovocem hříchu. Má však tu výhodu, že s ním můžete hřešit tak často, jak dostanete chuť. Letos byla báječná úroda, takže bude českých jablek dost i v obchodech. Snad tak nebudeme muset platit nehorázné sumy za dovozové zboží, které se toulá bůhvíjak dlouho po světě, až přijde o vitamíny.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko