Pyré z červené čočky - nejen pro děti

Rubrika: Zdravé recepty
Autor: Zuzana Komůrková

Pyré z červené čočky - nejen pro děti
Rozhodla jsem se s vámi podělit o jeden recept z včerejšího kurzu vaření pro maminky na mateřské. Určitě dáváte svým dítkům různé přesnídávky, dětské výživy a pyré z ovoce. Některé bývají doplněné obilninou. Ale co je takhle postavit na luštěnině? Děti mají v období růstu vyšší potřebu příjmu bílkovin než my dospělí - 0,9 až 1,1 g na 1 kg tělesné hmotnosti, pamatujte na to. A i sladké jídlo je může hojně obsahovat.

Že to nejde? Že to určitě nebude chutnat dobře? OMYL!

Zkuste si velmi jednoduše připravit PYRÉ Z ČERVENÉ ČOČKY, kterou mohou konzumovat děti už od 9.-10. měsíce věku, je skvělým zdrojem bílkovin, ale i železa, selenu, fosforu, zinku a vitamínu B6, vlákniny a je velmi lehce stravitelná - více o červené čočce se dočtete zde:
http://www.vyzivoukezmene.cz/clanek/cervena-cocka

Ale teď k receptu - je to velmi jednoduché, máte za 20 minut hotovo a ještě si, než se čočka uvaří, stihnete dát kávu nebo čaj.

Suroviny:
Červená čočka
Ghí (= přepuštěné máslo) nebo máslo, příp. olej
Rýžové, mandlové, špaldové nebo kokosové mléko (nebo klasické)
Skořice
Agáve sirup nebo med (ale sladit můžete třeba jen povařenými a rozmixovanými rozinkami)
Banán

Postup:
Čočku dáme do cedníku a propláchneme.
V hrnci rozehřejeme lžičku ghí, přidáme skořici a červenou čočku, lehce orestujeme, zalijeme mlékem tak, aby čočka byla ponořená a vaříme 15-20 minut do měkka. Dáme do mixéru, přidáme agáve sirup nebo med dle chuti (v kombinaci s banánem stačí opravdu malinko), nakrájené ovoce a rozmixujeme dohladka.

Ozdobíme rostlinnou šlehačkou, výborná je rýžová nebo kokosová a Čepičkou květů - směsí koření a květů v bio kvalitě od Sonnentor. Fantazii se mezi nekladou.

TIP: Můžete vyzkoušet i výbornou variantu s jablkem, kdy oloupané a na kostičky nakrájené jablko orestujete a povaříte přímo s čočkou. Nebo chladivou verzi s mangem.

Vyzkoušejte, budete překvapeni.
Tak dobrou chuť nejen dětičkám!!!!


Zuzana Komůrková, Výživou ke změně


Další články z rubriky Zdravé recepty

Kváskový chléb

Pokud si chcete upéct vlastní kváskový chléb, není na tom nic složitého. Musíte jen pamatovat, že příprava - zrání kvásku není záležitost jednoho dne. I když vám stačí pouze pár základních ingrediencí jako je žitná chlebová mouka, pšeničná plnohodnotná mouka, voda, a nakonec sůl a kmín, a také forma nejlépe silikonová.

Jahelník s broskvemi (bezlepkové)

Proso je obilnina vhodná pro osoby s nesnášenlivostí lepku. Má vysoký obsah bílkovin a nízký škrobu. Velmi snadno se tráví, proto je vhodná i pro osoby se zažívacími obtížemi. Má vysoký obsah křemíku, který naše tělo využívá k obnově vlasů, nehtů, pokožky, zubů i očí.

Sladký koláč z dýně a mrkve (bezlepkový)

Pokud rádi mlsáte, zkuste jednoduchý a lahodný koláč z dýně a mrkve. Protože se jedná o přirozeně sladké plody, nebudete již potřebovat přidávat cukr. Dýně i mrkev má vysoký obsah B-karotenu. Tento provitamín vitamínu A pomáhá chránit před vznikem rakoviny, zlepšuje funkci srdce a krevního oběhu. U zraku vylepšuje zvláště vidění za šera. Je důležitý i pro zdravou pleť, omezuje tvorbu vrásek. Přispívá k ochraně plic a zlepšuje funkci celého dýchacího traktu, což oceníme zvláště na podzim.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko