SMOOTHIE

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Švarcová Lucie

SMOOTHIE
SMOOTHIE

Smoothie je míchaný (mixovaný - stačí obyčejný stolní mixér), zpravidla chlazený, osvěžující nápoj vyrobený z čerstvého ovoce nebo zeleniny, nejlépe bez přidaného cukru či umělých sladidel a konzervantů.

Smoothie může obsahovat další přísady jako kakaové boby, mladý ječmen, semínka chia, ovesné vločky, proteinový fitness prášek apod. Jedná se tedy o nápoje typu koktejlů, při jejichž přípravě lze přidat led, mražené ovoce, med, nektar z agáve, přírodní ovocný prášek lucuma, bílý jogurt, mléko (nejlépe domácí ořechové, případně rýžové, sójové nebo kravské) nebo šťávy z čerstvého ovoce. Výhodou je i rychlá a velmi snadná domácí příprava.

Smoothies tvoří ideální součást zdravého životního stylu. Konzumují se jako zdravá součást snídaně, je možné jimi nahradit svačiny (doplníme-li do nich ovesné vločky) a také jsou ideálním nápojem po cvičebním tréninku, kdy rychlé sacharidy z ovoce doplní glykogenové zásoby a je-li přidán do nápoje proteinový prášek, nápoj se stává i výborným zdrojem kvalitních bílkovin potřebných k obnově svalových buněk.
Ráno si to namícháte do šikovné lahve a během dne ,když máte málo času na jídlo,tak můžete popíjet.

Více zde: http://www.poradna-prozdravi.cz/casopis-zdravicko/recepty/smoothie/


Další články z rubriky Zdravé stravování

Proč jíst mořské řasy

Nedávno jsem doma vyráběla sushi. Základem sushi jsou kromě speciální rýže, syrové zeleniny, ovoce a ryb a neopomenutelného wasabi, sójovky a nakládaného zázvoru také MOŘSKÉ ŘASY.

Mořské řasy jsou obecně velmi prospěšné našemu zdraví a patří mezi tzv. superfoods. Dodají nám spoustu minerálů a vitamínů ve velmi koncentrovaném množství. Z vitamínů obsahují především C, A a skupiny B, např. veledůležitý B12, kterou postrádají hlavně vegetariáni či vegani, a jehož nedostatek se projevuje chudokrevností, hubnutím, zhoršováním duševní výkonností, paměti, svalové koordinace, třasem či mravenčením v končetinách. Řasy jsou zdrojem důležitých minerálů a obecně jich mají mnohonásobně větší množství než běžná zelenina.

Podstata

Napadlo Vás někdy při pohledu do zrcadla, že by jste měl/a zhubnout, nejlépe začít držet hladovku?
Váháte, zda je to dobrý nápad? Pak vězte, že určitě NENÍ! Hladovkou se nám nemůže podařit zhubnout a následně váhu udržet. Bohužel, to je fakt!

Čtěte dále a dozvíte se, že realita je jinde...

Překvapivé dietní zázraky

Existují potraviny, které by člověk na první pohled za dietní možná ani nepovažoval. Přesto však mají díky svému složení nezanedbatelný vliv při hubnutí. Jsou to potraviny s nízkým glykemickým indexem a velkým podílem vlákniny, což zpomaluje vstřebávání cukrů a ukládání ve formě tělesného tuku. Obsahují množství bílkovin, protože zasytí a na jejich strávení spotřebuje tělo velké množství energie. A kvalitní rostlinné tuky, díky nimž probíhají všechny hubnoucí procesy v těle tak, jak mají.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko