Dieta v krabičkách pomůže zhubnout, ale neřekne, jak si kila udržet

Rubrika: Metody hubnutí

Lidé, kteří spoléhají na krabičkovou dietu, skutečně zhubnou. Se zdravou redukční výživou to však někdy nemá příliš společného.

„Víme, že v některých krabičkových dietách jsou na svačinu dodávány pudinky nebo műsli tyčinky, které obsahují příliš mnoho cukrů, ale málo prospěšných látek, které jsou pro zdravé hubnutí opravdu důležité,“ upozorňuje Kristýna Galová z brněnského Institutu kompliment, který se zaměřuje na redukci váhy pod vedením odborných poradců. Hlavní problém diet z krabiček však vidí jinde.

Krabičkové diety se staly populárními zejména díky své jednoduchosti. „Objednáte si je a nemusíte dále přemýšlet o tom, co jíst či nejíst, jaké potraviny si nakoupit, jak je upravovat. V tom je ovšem kámen úrazu,“ říká Kristýna Galová. „Krabičkovému dietáři“ chybí důležité informace o výživě a pohybu, proto je pro něj těžké si získanou hmotnost udržet. Pokud se totiž chceme vyvarovat jojo efektu, je důležité po skončení diety přejít na racionální stravování. Pravidla racionální výživy však mnoho lidí nezná, nebo o ní má mylné představy.

Riziko navrácení váhy navíc zvyšuje příliš nízká kalorická hodnota redukční stravy v krabičkách. Podle Kristýny Galové bývá u některých krabičkových diet denní příjem energie snížen až na 4 400 kJ. Při zdravé redukci hmotnosti se však obecně nedoporučuje přijímat méně než cca 5000 kJ za den u žen a 6000 kJ u mužů. Pokud není spodní doporučená hranice dodržena, dochází k podvýživě organismu. Tělo se „naprogramuje“ na nízký příjem energie a po ukončení dietního režimu se může dostavit neblahý jojo efekt.

Při hubnutí s výživovým poradcem se naopak velký důraz klade na trvalé snížení tělesné hmotnosti. Naučíte se, jaké potraviny nakupovat, jak je kombinovat a tepelně i mechanicky upravovat. Jakékoli nejasnosti můžete konzultovat s odborníkem, který vám poradí i v individuálních odlišnostech (například pomůže nahradit potravinu, která vám nechutná). Díky tomu se již během diety naučíte zásadám zdravého stravování a zjistíte, v čem děláte chyby. A tyto znalosti vám zůstanou i po ukončení redukčního režimu.

„Pravidla redukčního stravování jsou dosti podobná zásadám racionální výživy, díky nimž udržujeme váhu i po dosažení ideální hmotnosti. Ten, kdo se naučí připravovat vyvážený jídelníček již během diety, má velkou výhodu do budoucna,“ konstatuje Kristýna Galová z brněnského Institutu kompliment.

Autor: institut Kompliment


Další články z rubriky Metody hubnutí

10 zásadních výživových omylů

Internet je v mnoha ohledech všemocný a je možné na něm najít mnoho informací o výživě a hubnutí. Dnes se pokusíme Vám některé z těchto „zaručených" informací, se kterými se u našich klientů setkáváme nejčastěji, vyvrátit.

Co se děje při rychlém hubnutí?

Všechny diety ( mléčná, rýžová, melounová, hubnoucí čaje a koktejly...) mají velký nedostatek- chybějí v nich nezbytné výživné látky. Člověk zpočátku rychle zhubne, po nějaké době začne jíst jako nevázaný, protože tělo prahne po živinách a výsledkem je, že člověk ztloustne ještě více, než zhubnul.

Protein

Protein je nezbytnou složkou v podstatě každé buňky v těle. Mnoho z těch, kteří drží dietu, často omezuje konzumaci proteinu, aby snadněji dosáhli snížení hmotnosti organismu. To však může vést k nedostatkům ve výživě, které ve skutečnosti mohou zpomalit proces snižování váhy či dokonce naopak vést k přibývání váhy. Tento stav se nazývá "jo-jo" efekt.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko