Zdravé stravování

Jídelníček podle krevních skupin

Každému z nás byla dána do vínku jedna ze čtyř krevních skupin, ta je určena geneticky a zdědili jsme ji po rodičích. Jižjídelníček podle krevních skupin, dieta podle krevních dkupin od pradávna je známé, že každá krevní skupina je jiná a její nositelé jsou náchylnější ke konkrétním typům nemocí a zároveň mají rozdílné dispozice k trávení konkrétních druhů potravin. Rozeznáváme krevní skupiny 0, A, B a AB.

Borůvky

Borůvky

Všichni známe borůvky a většina z nás je od dětství sbírá.  Vzpomínám si, že většinou jsme z lesa jako děti odešly s prázdnými kbelíčky a modrý od hlavy až k patě. Za to babička je poctivá sběračka, vždy má plnou bandasku.

Jako děti jsme nevnímaly jaký nám roste v lese poklad :). Tuto skutečnost bych ráda připomněla.

Základní pravidla zdravého hubnutí

Pokud patříte mezi ty, kteří v sobě našli motivaci pro to, aby cvičili i několikrát týdně, moc Vám gratuluji.

Zdravý pohyb týkající se hlavně aerobních aktivit, je velmi důležitý pro imunitní systém, pohybový systém, jako prevence civilizačních chorob a také pro podporu správného psychického naladění. V neposlední řadě nám pohyb pomáhá (při správné tepové frekvenci) snižovat procento podkožního a útrobního tuku.

Pitný režim – Co pít a co nepít?

Co je to pitná voda?

O pitné vodě hovoříme v okamžiku, kdy obsahuje minerální látky. Buď v podobě volných iontů nebo rozpuštěných anorganických solí. Obsah minerálů (nejvíce zastoupený je vápník) určuje tvrdost vody a čím více jich ve vodě je, tím méně je vhodná pro pravidelnou konzumaci. Podle statistik je celkový příjem minerálních vod v Česku silně nadprůměrný. Toto je vcelku velký problém pro lidské zdraví, protože anorganické soli jednotlivých minerálů naše tělo velmi špatně vstřebává a zbytečně tak zatěžujeme jednotlivé systémy.

Optimální kalorický příjem

Jedním z nejčastějších problémů při redukci váhy je nastavení vhodného množství přijímaných kalorií a velikosti porce. V podstatě se jedná o logickou rovnici příjmu a výdeje energie. Pokud si chceme váhu udržet, tak by měl být tento poměr vyvážený. Chceme-li hubnout, musí u nás převažovat výdej na úkor příjmu. Ale pozor, není dobré urychlit úbytek váhy radikálním omezením strany, právě naopak. Došlo by tak ke známému jojo efektu, který z dlouhodobého hlediska znamená nárůst váhy a možné zdravotní komplikace.

Kyselina listová ve stravě těhotné ženy

Kyselina listová patří do komplexu vitamínů B, lidé si ji nedovedou sami vytvořit a musí ji proto přijímat potravou. V období těhotenství se potřeba kyseliny listová zvyšuje, neboť je nezbytnou součástí při dělení buněk, a tím i součástí růstu a vývoje plodu. Nedostatek kyseliny listové může vést k vývojovým vadám, rozštěpu neurální trubice a k potratu. Pokud ale žena neprodělala spontánní potrat, nemá v rodinné anamnéze dědičné vývojové vady a její zdravotní stav je naprosto v pořádku, tak může zdroje kyseliny listové přijímat z běžně dostupných potravin.

Tipy na nískosacharidové večeře

Při sestavování redukčního jídelníčku bychom měli myslet na hospodaření se sacharidy a jejich příjem regulovat podle výdeje energie a podle denní doby. Obecně platí, že večeře by měla obsahovat minimum sacharidů a zakládat se spíše na bílkovinném a zeleninovém základě. Je to z toho důvodu, že po večeři již většinou přecházíme do klidnějšího režimu a náš energetický výdej již není tak velký, zkonzumovanou energii bychom tak nestihli před ulehnutím spálit a uložili ji „na později", čili do tuků. Výběr vhodného složení večeře je významnou složkou redukčního jídelníčku, a proto Vám přináším několik tipů, jak jídlo poskládat. Velikost porce je vždy závislá na výšce, váze, energetickém výdeji a cílové váze klienta. Jaká je optimální porce si povíme v dalším článku.

Kamutová snídaně

Recept na výživnou nevařenou snídani. A to nejen pro vegetariány a vitariány, kterou jsem před léty připravovala i svým všejedlíkům v rodině; a nyní ji začínám znovu občasně zařazovat. Nedá mi to, se nepodělit o vyváženou skladbu surovin, pro atraktivní obsah širokého spektra lehce stravitelných živin. Vhodnou pro předškolní dítě, studenta, sportovce, staší osoby, v těhotenství, v rekonvalescenci a naprosto každého racionálně se stravujícího člověka.

Původně jsem se inspirovala receptem dietologa profesora Kollatha ( kdo se zabývá jogou, bude vědět ), který našel způsob, jak učinit obilné zrno stravitelným i bez tepelné úpravy, recept jsem výrazně vylepšila a přejmenovala na "Kamutová snídaně" . Přínosem pokrmu je pocit nasycenosti, zvýšení fyzické i psychické výkonosti, úprava váhy a to tak, že hubení zdravě přibývají na váze, a obézním pomáhá hubnout, odstranit zácpu, detoxikovat ..

Jablko

Jablko je typické české ovoce. V tomto období se stává velmi častou volbou z důvodu dostupnosti a ceny. Čekáme, než se urodí a dozraje ovoce nové a do té doby bude jablko stále v kurzu.
Toto šťavnaté ovoce nám kromě lahodné chuti přináší i řadu tělu prospěšných látek. Pojďme se blíže podívat na složení středního kusu jablka o váze cca 150g. Měli bychom si uvědomit, že jablko, stejně jako většina ovoce, obsahuje hlavně sacharidy, zejména jednoduché cukry, proto se hodí ke konzumaci hlavně během dopoledne, kdy nám dodá potřebnou energii na celý den.

Základy principy správné stravy u předškoláka a školáka

DOSTÁVÁ VAŠE DÍTĚ VE VÝŽIVĚ VŠE CO JE TŘEBA?

Ještě, že existují maminky, které se přijdou zeptat : "Nedělám já něco špatně ?" "Dávám mu všechno to co potřebuje ?" Třeba ne ... nebo ano ... , ale takto by to být mělo: 5-6 jídel denně, pravidelné odstupy mezi jídly, pitný plán

Banány

Banány pro nás příroda připravila v praktickém balení. Slupka je chrání před znečištěním, snadno ji oloupeme, takže je na rozdíl od pomeranče můžeme konzumovat kdekoliv a kdykoliv :). Nejen díky tomu je banán jedním z nejoblíbenějších plodů....

Tuky v praxi

Příjem tuků ve stravě ovlivníme jednak výběrem potravin a jednak výběrem tuků a olejů, které při přípravě pokrmů používáme. Mnozí jistě tápou, který olej používat na přípravu pokrmů, či zda na pečivo namazat máslo nebo margarín. Proto jsem pro lepší orientaci sestavila přehled tuků a olejů, které je nejvhodnější používat při domácím vaření.

celkem 74 záznamů na 7 stránkách.


Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko