Sobotní dopoledne na tržnici

Rubrika: Ostatní
Autor: Zuzana Komůrková

Sobotní dopoledne na tržnici
Mám moc ráda tržnice. Farmářské trhy v Praze v sobotu dopoledne, to je prostě super! Vzhledem k včerejšímu deštivému počasí jsme vyrazila do kryté HOLEŠOVICKÉ TRŽNICE. Je to většinou hodně "hustá" záležitost, hlavně co se počtu lidí a míst k parkování týče, ale rozhodně to stojí za to. Kromě zeleninových a květinových sazenic a jahodníků, na které čeká naše zahrada, jsme nakoupili úplně čerstvý český chřest, voňavá maďarská rajčata a další zeleninu, výborné rané brambory a kvalitní čerstvou rybu.

Chtěla jsem candáta, kterého mám z tuzemských ryb asi nejraději, ale bohužel, nebyl. Tak jsem zvolila mnohem levnější, ale taky velmi chutnou variantu sladkovodní ryby - OKOUNA NILSKÉHO. Je to bílá, tučnější ryba, velmi jemné chuti. Jako každá ryba je i okoun úžasným zdrojem Omega 3, vitamínů A, D, B, jódu, zinku atd. Kaloricky taky neprohloupíte, i když třeba chcete trošičku redukovat svou hmotnost.

Nutriční hodnoty na 200g porci (v závorce DDD v % na 100 g)
energie 165kcal/690 kJ (4%)
bílkoviny 38,2 g (38%)
tuk 0,6 g (1%)
sacharidy 1,4 g
omega-3 kyseliny 280 mg

A moje rada pro maminky - pokud naučíte dítko v brzkém věku jíst ryby, máte vyhráno. Začít můžete už před druhým rokem věku, ale opatrně z důvodu možné alergické reakce. Získáte pro něj kvalitní zdroj potřebných bílkovin a Omega 3 a pro sebe velice jednoduchou surovinu na přípravu oběda či večeře.

U ryb totiž platí zásada, že méně je více a čím jednodušší úprava, tím chutnější výsledek! Rybu stačí omýt, osušit, osolit, lehce opepřit a přidat (ideálně čerstvé) bylinky - petržel, libeček, tymián, rozmarýn, bazalku, medvědí česnek, prostě skoro cokoliv. Jen moc nekombinujte Nechte rybě její přirozenou chuť i vůni. Stačí vždy jedna, max. dvě bylinky. Sladkovodním rybám svědčí kmín, lososovi zase kopr. Pak vždy šťáva z citronu, šup s tím na pečící papír do pekáče, zakapat olivovým olejem nebo máslem/ghí. A pečte na 190 stupňů 15 minut, pak přidejte na chvíli shora gril. Uvařte nové brambory, které nemusíte loupat, ty stačí jen pořádně vydrhnout pod teplou vodou. Porci doplňte čerstvou nebo blanšírovanou zeleninou. U nás vyhrál zelený chřest a u 5-letého syna rajčata.

Dobrou chuť přeje
Zuzana, Výživou ke změně


Další články z rubriky Ostatní

Připravujeme v Ostravě nové semináře z oblasti zdravé výživy

Středisko vzdělávání s.r.o připravuje nové teoretické a praktické semináře z oblasti zdravé výživy a výživového poradenství. A vy máte nyní jedinečnou příležitost ovlivnit, jaké semináře budou probíhat!

 

Pokud tedy máte chuť, čas a zájem, můžete vyplnit krátký dotazník, který naleznete ZDE.

Změňte svůj život s KOUČEM!

Kouč je Vaším osobním průvodcem na cestě osobního rozvoje. Kouč s Vámi bude objevovat, co je pro Vás opravdu v životě důležité a Vaše přání a vize s Vámi naformuluje do realistických cílu. Vytvoříte společně plán, jak těchto cílů dosáhnout. Bude s Vámi pracovat na nalezení a odstranění všech překážek, které Vám doposud bránily vykročit vpřed. Na Vaší cestě Vám bude fandit a bude Vás povzbuzovat a motivovat. A nakonec s Vámi oslaví Váš úspěch

Výživa dětí - nový seminář v Ostravě

Na únorový podvečer připravilo Středisko vzdělávání s.r.o. další seminář z oblasti zdravé výživy a výživového ppradenství. Tentokráte na téma Výživa dětí - nutriční potřeba a jídelníček zdravých dětí, výživa dětí s obezitou a potravinovými alergiemi. 

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: