Co a jak správně jíst v kostce

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Tereza Kukol

Co a jak správně jíst v kostce

Co a jak správně máme vlastně jíst, by se mělo týkat úplně každého člověka na naší planetě, protože se jedná především o naše zdraví a případnou dlouhověkost. Každý, kdo chce například zhubnout, si většinou představuje model typu „šup šup", tzn. co nejrychleji sundat co největší množství kilogramů... Ano, tento model funguje - dočasně a s řadou následných nežádoucích efektů. Jedním z nich je v první řadě „jojo efekt".

Proto by hubnutí mělo být promyšlené, cílené, v lepším případě koučované odborníkem, a hlavně by na to měl být klient dostatečně připraven. Prvotní úkol mého hubnoucí klienta je nutné prostě a jednoduše „přepnout software" v hlavě a začít přemýšlet a uvažovat jinak. Pro ty kdo chtějí zlepšit a zkvalitnit své zdraví, nebo popř. přibrat na váze, je tato práce a snaha pak snazší.

Potravu přijímáme, abychom mohli žít. A žít znamená mimo jiné pohybovat se. Jaký funguje vztah, mezi tělesným pohybem a příjmem potravy je stále většímu množství lidí zřejmý. Posláním potravy je dodat organismu správné množství nezbytných živin, tj. tuků, sacharidů, bílkovin, vody, vitamínů a minerálů. Je důležité dodávat tělu toto vše, pestré, v přiměřeně potřebné a vyvážené míře tak, aby nám to chutnalo a ve vhodných časových relacích.

Příjem potravy patří k základním životním úkolům. Otázkou je nejen co přijímat, ale i jak to přijímat, kdy to přijímat (kdy a jak jíst a pít), aby tento příjem potravy byl v dimenzích „zdravého způsobu výživy". Přejídání na jedné straně a odmítání jídla na straně druhé jsou dva nežádoucí extrémy. Obezita a bulimie i mentální anorexie jsou příkladem překračování meze uspokojování fyziologických a psychologických potřeb příjmu tekutin a potravy. Rovnováha mezi příjmem a výdejem energie ukazuje směr zdravého příjmu potravy. Psychologické poznatky o zdravém způsobu stravování - jídla a pití - doplňují tento základní poznatek.

"Proto berme náš životní styl s rozumem"


Další články z rubriky Zdravé stravování

Jaký způsob detoxikace je nejlepší?

Termín „detoxikace těla" je po „hubnutí" jedním z nejčastěji vyhledávaných pojmů na internetu. Ještě více je pak zázračných přípravků a způsobů, jak toho dosáhnout.

 

Fóbie ze sacharidů...

Moderní doba si žádá moderních věcí. Jednou z nich je již nějakou dobu - bohužel i u některých společností, zabývající se výživou, vyřazení sacharidů z Vaší stravy. Proč? Rozmohla se doslova fobie ze sacharidů a nejednou slýchám od svých klientů, zda těch sacharidů nebude v jejich jídelníčkub moc? A neztloustnou z toho, že si i na odpolední svačinu dají celozrnné pečivo? Moderní žena snídá jogurt, obědvá salát  večeří většinou také jogurt. Když si k tomu vezmete, že je minimálně 8 hodin v práci, nakupuje pro zbytek rodiny, vaří, stará se o děti, chodí do posilovny...no, docela by mě zajímalo, na jaký úsporný režim její tělo pracuje. Sacharidy - složené, komplexní - jsou potřeba a bez nich to nikdy nepůjde. Podívejte se, jak Vaše tělo funguje...

Základy principy správné stravy u předškoláka a školáka

DOSTÁVÁ VAŠE DÍTĚ VE VÝŽIVĚ VŠE CO JE TŘEBA?

Ještě, že existují maminky, které se přijdou zeptat : "Nedělám já něco špatně ?" "Dávám mu všechno to co potřebuje ?" Třeba ne ... nebo ano ... , ale takto by to být mělo: 5-6 jídel denně, pravidelné odstupy mezi jídly, pitný plán

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko