Jablko

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Výživové centrum Mgr. Mariany Halmanové

Jablko

Jablko je typické české ovoce. V tomto období se stává velmi častou volbou z důvodu dostupnosti a ceny. Čekáme, než se urodí a dozraje ovoce nové a do té doby bude jablko stále v kurzu.

Toto šťavnaté ovoce nám kromě lahodné chuti přináší i řadu tělu prospěšných látek. Pojďme se blíže podívat na složení středního kusu jablka o váze cca 150g. Měli bychom si uvědomit, že jablko, stejně jako většina ovoce, obsahuje hlavně sacharidy, zejména jednoduché cukry, proto se hodí ke konzumaci hlavně během dopoledne, kdy nám dodá potřebnou energii na celý den. Na náš „vzorový kus" vychází cca 22g sacharidů (z čehož asi 16 gramů cukrů). Bílkoviny a tuky jsou v jablku zastoupeny téměř v nulovém množství. Velmi významnou složkou, která je přítomna v tomto ovoci, je vláknina. Na uvedenou gramáž připadá až 6 gramů. Vláknina je pro nás jak jablečná dužina, tak slupka, proto jablko ideálně neloupejte, jen velmi pečlivě omyjte. Z minerálních látek jmenujme vápník, draslík, hořčík, fosfor a mangan. Pravidelná konzumace jablek tak může pomoci jako prevence kardiovaskulárních chorob, při léčbě vysokého krevního tlaku, snižování cholesterolu a jako startér při rozhýbání zažívání.


Velmi důležitou složkou jablek je kyselina askorbová, čili vitamín C, který nám pomáhá při posilování imunity a chrání nás v období chřipek.

Jablka velmi příznivě podporují trávení a zažívání. Po jejich konzumaci můžete pocítit hlad, což je způsobeno jejich příznivým vlivem na zažívací ústrojí.
Konzumaci jablek mohu doporučit, velmi pozitivně ovlivňují náš organismus. Jen je třeba mít na paměti, všeho s mírou. Hezký den.


Další články z rubriky Zdravé stravování

Znáte slabiny svého jídelníčku?

Necítíte se tak úplně ve své kůži, jste nápadně často unavení či nachlazení, míváte křeče v nohách, pálí vás oči nebo nejste spokojení s kvalitou vlasů či pleti? Někdy se stačí zamyslet nad svým jídelníčkem a tzv. dotankovat minerály a vitamíny, které nám ve stravě právě chybí. Hladina důležitých látek v těle kolísá a jejich spotřeba pro tělesné funkce je různá. Pokud dojde k dlouhodobějšímu nedostatku, začneme sami pociťovat různé signály.....

Proč bychom se tuků báli 2/2

V předchozím článku o tucích jsme se zabývali jejich základním rozdělením a funkcí pro lidský organismus. Uvedli jsme si, že polynenasycené mastné kyseliny v těle vznikají z kyseliny linolové a α-linolenové. V tomto článku se jimi budeme zabývat podrobněji a uvedeme si důležité informace o trans mastných kyselinách.

Aby stravování nebylo nudné

Úspěšnost procesu hubnutí a stravování podle výživového plánu závisí mimo jiné také na tom, jak pestrý plán je a jaké možnosti přípravy jídel nabízí. Pokud se už podesáté podíváte na kombinaci kuře a rýže či ryba a brambory a celkem vás přechází chuť k jídlu, protože výběr potravin v redukčním jídelníčku je omezený, nezoufejte. I z obyčejného kousku tresky, kuřete, zeleniny a bylinek se dají vykouzlit velice zajímavé a chutné recepty. Nechte se inspirovat:

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko