Jak omezit cukr? Zjistěte kde ho je nejvíce.

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Mgr. Zuzana Douchová

Jak omezit cukr? Zjistěte kde ho je nejvíce.
Ovocný jogurt 1 kelímek = 5 kostek cukru
Jogurty přirozeně obsahují laktózu (mléčný cukr), ovocné jogurty ještě fruktózu (ovocný cukr), což by bylo v pořádku.  Výrobci však bohužel do jogurtů často přidávají ještě bílý cukr, který je již přebytečný. Vybírejte proto kvalitní jogurty bez přidaného cukru nebo volte raději bílé neslazené a ochuťte si je čerstvým ovocem.
 
Smetanová zmrzlina 1 porce = 15 kostek cukru
Smetanové zmrzliny jsou nevhodné při hubnutí kvůli vysokému obsahu nejen tuků, ale i cukru. Vhodnější variantou jsou tvarohové a jogurtové zmrzliny, nebo si zkuste doma zamíchat do tvarohu čerstvé ovoce, ochuťte medem a dejte zamrazit.
 
Kompotované ovoce 1 plechovka = 18 kostek cukru
Ovoce samo o sobě obsahuje přirozený cukr fruktózu, který je ideální jako rychlý zdroj energie. Konzervované ovoce však obsahuje již přidaný rafinovaný bílý cukr, který je často u ovocných kompotů opomíjen v domnění, že jde přeci o ovoce! Dejte si raději ovoce čerstvé.
 
Snídaňové cereálie 1 porce 50g = 5 kostky cukru
Sladké cereálie chutnají nejen dětem a taková jedna snídaňová porce obsahuje poměrně dost cukrů. Pokud to ještě zkombinujeme se sladkým jogurtem, už jen při snídani spořádáme přibližně 10 kostek cukru. Cereálie volte celozrnné nebo ovesné bez přidaného cukru a doslaďte medem.
 
Čokoládová tyčinka 1 kus 50g = 8 kostek cukru
Snickers, Mars a další čokoládové pochoutky obsahují jen cukr a tuk. I v běžných obchodech s potravinami dnes najdete zdravější varianty sladkostí, které obsahují výrazně méně cukru a tuku a navíc i vlákninu. I taková tabulka hořké kvalitní čokolády má méně cukru než jedna čokoládová tyčinka!
 
Kečup 1 polévková lžíce = 1 kostka cukru
Zdálo by se, že kečup vyrobený z rajčat bude zdravější formou dochucovadla. Obsahuje sice výrazně méně tuků než majonézy a tatarky, přesto však s jeho množstvím opatrně, do běžných kečupů se přidává bílý cukr. Dostupné jsou i kečupy bez přidaného cukru.
 
autor článku: Mgr. Zuzana Douchová - poradce v oblasti výživy, psychologie a sportu
 
www.zuzanadouchova.cz 


Další články z rubriky Zdravé stravování

Léčebná síla čerstvých zeleninových šťáv

Proč je konzumace ovocných a zeleninových šťáv pro lidský organismus výhodnější a zdravější než jíst ovoce a zeleninu vcelku?

Jídelníček podle krevních skupin

Každému z nás byla dána do vínku jedna ze čtyř krevních skupin, ta je určena geneticky a zdědili jsme ji po rodičích. Jižjídelníček podle krevních skupin, dieta podle krevních dkupin od pradávna je známé, že každá krevní skupina je jiná a její nositelé jsou náchylnější ke konkrétním typům nemocí a zároveň mají rozdílné dispozice k trávení konkrétních druhů potravin. Rozeznáváme krevní skupiny 0, A, B a AB.

Kozí mléko jako součást zdravé výživy

Účinky kozího mléka znali již staří Římané, kdy kozí mléko bylo považováno za „elixír krásy a dlouhověkosti" a bylo velmi ceněné. Dodnes se u mnoha horských národů kozí máslo s bylinkami používá jako součást řady léčebných mastí. Dlouhodobě známé léčebné účinky kozího mléka jsou podloženy i vědeckými studiemi. S pozitivními výsledky se setkáváme u těchto onemocnění:

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko