Jak omezit cukr? Zjistěte kde ho je nejvíce.

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Mgr. Zuzana Douchová

Jak omezit cukr? Zjistěte kde ho je nejvíce.
Ovocný jogurt 1 kelímek = 5 kostek cukru
Jogurty přirozeně obsahují laktózu (mléčný cukr), ovocné jogurty ještě fruktózu (ovocný cukr), což by bylo v pořádku.  Výrobci však bohužel do jogurtů často přidávají ještě bílý cukr, který je již přebytečný. Vybírejte proto kvalitní jogurty bez přidaného cukru nebo volte raději bílé neslazené a ochuťte si je čerstvým ovocem.
 
Smetanová zmrzlina 1 porce = 15 kostek cukru
Smetanové zmrzliny jsou nevhodné při hubnutí kvůli vysokému obsahu nejen tuků, ale i cukru. Vhodnější variantou jsou tvarohové a jogurtové zmrzliny, nebo si zkuste doma zamíchat do tvarohu čerstvé ovoce, ochuťte medem a dejte zamrazit.
 
Kompotované ovoce 1 plechovka = 18 kostek cukru
Ovoce samo o sobě obsahuje přirozený cukr fruktózu, který je ideální jako rychlý zdroj energie. Konzervované ovoce však obsahuje již přidaný rafinovaný bílý cukr, který je často u ovocných kompotů opomíjen v domnění, že jde přeci o ovoce! Dejte si raději ovoce čerstvé.
 
Snídaňové cereálie 1 porce 50g = 5 kostky cukru
Sladké cereálie chutnají nejen dětem a taková jedna snídaňová porce obsahuje poměrně dost cukrů. Pokud to ještě zkombinujeme se sladkým jogurtem, už jen při snídani spořádáme přibližně 10 kostek cukru. Cereálie volte celozrnné nebo ovesné bez přidaného cukru a doslaďte medem.
 
Čokoládová tyčinka 1 kus 50g = 8 kostek cukru
Snickers, Mars a další čokoládové pochoutky obsahují jen cukr a tuk. I v běžných obchodech s potravinami dnes najdete zdravější varianty sladkostí, které obsahují výrazně méně cukru a tuku a navíc i vlákninu. I taková tabulka hořké kvalitní čokolády má méně cukru než jedna čokoládová tyčinka!
 
Kečup 1 polévková lžíce = 1 kostka cukru
Zdálo by se, že kečup vyrobený z rajčat bude zdravější formou dochucovadla. Obsahuje sice výrazně méně tuků než majonézy a tatarky, přesto však s jeho množstvím opatrně, do běžných kečupů se přidává bílý cukr. Dostupné jsou i kečupy bez přidaného cukru.
 
autor článku: Mgr. Zuzana Douchová - poradce v oblasti výživy, psychologie a sportu
 
www.zuzanadouchova.cz 


Další články z rubriky Zdravé stravování

Zima a stravování

Konečně napadl sníh a teplota klesla k mínus 10. Je tedy na čase přizpůsobit nejenom náš šatník, ale i naše stravování, mrazivému počasí.  Zima nás nutí být více doma a tím je také svou podstatou nejklidnějším obdobím v roce. Naše tělo šetří a regeneruje své síly. Střádá a načerpává zásoby na jaro a další období roku. Určitě má tedy smysl zamyslet se nad tím, jakou stravu svému tělu dodáme, abychom ho zbytečně nezahlcovali přebytkem, kterého se pak budeme těžko zbavovat.

Základní pravidla zdravého hubnutí

Pokud patříte mezi ty, kteří v sobě našli motivaci pro to, aby cvičili i několikrát týdně, moc Vám gratuluji.

Zdravý pohyb týkající se hlavně aerobních aktivit, je velmi důležitý pro imunitní systém, pohybový systém, jako prevence civilizačních chorob a také pro podporu správného psychického naladění. V neposlední řadě nám pohyb pomáhá (při správné tepové frekvenci) snižovat procento podkožního a útrobního tuku.

Důležitost snídaní

Je potřeba, aby rodiče věděli, jak výživa ovlivňuje zdravotní stav.
Spousta lidí si ve svém jídelníčku na snídani neudělá čas, případně ji odbývá nezdravými pokrmy. Tento nevhodný návyk je bohužel přenášen i na děti.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko