Desatero zdravého stravování

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Šárka Jakešová, DiS., RNT

Věříte reklamám na prostředky na hubnutí? Lépe je dodržovat zdravý životní styl a jednoduché zásady zdravého stravování.
 
1.) Důležitá je pestrost ve stravě. Zkuste obohatit jídelníček netradičními přílohami jako je pohanka, jáhly, nebo bulgur. Luštěniny by se měly objevit alespoň 1x týdně. 2x v týdnu by měla být zařazena ryba.

2.) Nic si nezakazujte, a když už, prohřešky si nevyčítejte. Budete mít na zakázané čím dál větší chuť a sníte toho ve chvíli slabosti ještě více. Důležité je množství, kdy to jíte a zda máte čas si to vychutnat.

3.) Nekupujte „hotovky". Jen v jídle, které si sami připravíte, víte, kolik obsahuje tuku, soli, cukru, nebo zda je zahuštěné moukou. Vařte raději z původních surovin. Při nákupu potravin, čtěte etikety, ať znáte složení.

4.) Dejte přednost celozrnným výrobkům. Ať už pečivu, těstovinám, rýži. Celozrnné obsahuje ve svrchní vrstvě důležité vitamíny a minerální látky, navíc je pro tělo přínosné i pro množství vlákniny.

5.) Jezte dostatek ovoce a zeleniny. Pokud chcete tepelně připravit zeleninu, kvůli zachování vitamínů ji vařte v páře.

6.) Smetana, nebo mléko? Tučné, polotučné, nebo odtučněné? Při redukční dietě, kdy je třeba omezit množství tuku, sáhněte po polotučném mléku. Při zdravém stravování využijte klidně i smetanu (obsahuje méně laktózy), pro chuť postačí i menší množství. Light jogurty nemusí mít vždy méně kalorií než ty smetanové, zvlášť pokud jsou zahuštěné škroby.

7.) Zkuste vařit bez jíšky. K zahuštění můžete využít strouhanou bramboru, zeleninu, cibuli.

8.) Místo dortíků se ztuženými tuky si dejte raději ovoce. Pokud sami pečete, zkuste nahradit máslové krémy tvarohem.

9.) Pozor na hotové směsi koření, mívají v sobě skrytu sůl. Popusťte raději uzdu svojí fantazii při používání koření a hlavně zelených bylinek. Česnek dodá jídlu také skvělou chuť.

10.) Vynechte pochoutky ve formě smažených brambůrků, které jsou plné tuku a soli. Stejně jako popcorn obsahují karcinogenní akrylamid. Navíc ještě dodáte tělu spoustu sacharidů. Ani pytlík oříšků večer u televize není ta správná volba, přeci jen obsahují tuk.
 
www.vyziva-poradna.cz

Další články z rubriky Zdravé stravování

Jídelníček podle krevních skupin

Každému z nás byla dána do vínku jedna ze čtyř krevních skupin, ta je určena geneticky a zdědili jsme ji po rodičích. Jižjídelníček podle krevních skupin, dieta podle krevních dkupin od pradávna je známé, že každá krevní skupina je jiná a její nositelé jsou náchylnější ke konkrétním typům nemocí a zároveň mají rozdílné dispozice k trávení konkrétních druhů potravin. Rozeznáváme krevní skupiny 0, A, B a AB.

Proč jíst mořské řasy

Nedávno jsem doma vyráběla sushi. Základem sushi jsou kromě speciální rýže, syrové zeleniny, ovoce a ryb a neopomenutelného wasabi, sójovky a nakládaného zázvoru také MOŘSKÉ ŘASY.

Mořské řasy jsou obecně velmi prospěšné našemu zdraví a patří mezi tzv. superfoods. Dodají nám spoustu minerálů a vitamínů ve velmi koncentrovaném množství. Z vitamínů obsahují především C, A a skupiny B, např. veledůležitý B12, kterou postrádají hlavně vegetariáni či vegani, a jehož nedostatek se projevuje chudokrevností, hubnutím, zhoršováním duševní výkonností, paměti, svalové koordinace, třasem či mravenčením v končetinách. Řasy jsou zdrojem důležitých minerálů a obecně jich mají mnohonásobně větší množství než běžná zelenina.

Jak omezit cukr? Zjistěte kde ho je nejvíce.

Na udržení štíhlé linie nebo při hubnutí nestačí nesladit kávu a čaj bílým cukrem, vyměnit ho za cukr třtinový nebo med. Bílý cukr je obsažený i v běžných potravinách, kde už jeho množství příliš neovlivníme. Ovlivnit však můžeme výběr potravin!

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz:

Doporučujeme:

 

 

Školící středisko