UŽIJTE SI ZDRAVÉ VÁNOCE

Rubrika: Sezonní záležitost
Autor: Švarcová Lucie

Recept na zdravé Vánoce


Potraviny nakupujte střídmě
Před nákupem si připravte seznam, kterého se budete držet. Nekupujte zbytečné pochutiny, místo nich vložte do košíku ovoce a zeleninu. Vybírejte potraviny čerstvé a pokud možno zdravé. Nakupujte jídlo v přijatelném množství, tzn. v takovém, které rodina dokáže bez problémů sníst.


Stůl ať je střídmý, ale barevný a bohatý

Když na stůl vyložíte jablka a ořechy, zeleninové jednohubky místo tučných chlebíčků, na brambůrky už nezbude vůbec žádné místo.


Odlehčete štědrovečerní večeři

Lehký bramborový salát bez majonézy si nepokazte smaženým kaprem, který do dietního jídelníčku nepatří. Zvolte jiný způsob úpravy - například pečení.


Jezte méně cukroví a více se hýbejte
Cukroví upečte bez zbytečného cukru a tuku. Místo televize vytáhněte své blízké na vánoční procházky.

 

DOPŘEJTE SI PRAVIDELNÝ SPÁNEK
Jedna nebo dvě kratší noci neublíží, ale několikatýdenní nevyspání se už ano. Proto večírky opět předem pečlivě plánujte a proložte volnějšími večery.


ZELENINA DENNĚ
Veškeré hodování, které ke svátkům patří, doplňujte příjmem zeleniny. Zelenina vám zlepší a odlehčí trávení i dodá hromady potřebných živin.
 


Další články z rubriky Sezonní záležitost

Zhubnout do plavek? Ještě není pozdě!

Pokud chcete zhubnout zdravě do plavek, tak není vůbec pozdě. Přečtěte si následující rady jak na to bez diet, hladu a hlavně jojo efektu. Určitě pár kilo i centimetrů do plavek ještě shodíte! Jak, vám poradím v tomto článku. Čtěte dál!

1. Motivace a cíl - je při hubnutí a pro zhubnutí nejdůležitější. Platí to i u hubnutí do plavek. Proto si stanovte pouze reálné cíle! Jinak motivaci brzo ztratíte a budete se jenom trápit. Když chcete do července shodit celkově například 6 kg, rozdělte si je na několik menších částí. To je: každý týden zhubnu 1 kg a začátkem července budu o 6kg a několik centimetrů štíhlejší. Za každé kilo dolů se odměňte. Samozřejmě ne jídlem.

Jak řešit zažívací potíže po svátcích?

Zatímco se během roku  dokážeme stravovat jakž takž umírněně, o Vánočních svátcích jíme nezdravé jídlo od rána do večera. Kombinace množství cukroví, smažených jídel, chlebíčků a alkoholu  nestíhá tělo zpracovávat, z čehož vznikají nejrůznější zažívací potíže, třeba nadýmání, pálení žáhy, zácpa, průjem nebo potíže se žlučníkem. Co tedy dělat, abychom nemuseli trávit svátky a první dny nového roku v bolestech či na pohotovosti? Pokud vás začne trápit nadýmání a bolesti břicha, příčinu hledejte v náhlé změně skladby stravy a ve velkém množství sladkostí - třeba cukroví. Jakou tedy v takových případech zahájit první pomoc?


LEDEN - PODPORA MOČOVÉHO MĚCHÝŘE

Za chvíli tu máme LEDEN, moji milí!
V lednu je nejzatíženějším orgánem MOČOVÝ MĚCHÝŘ. Opět pro začátek lehké opakování z biologie - močový měchýř je dutý roztažitelný orgán uložený v pánvi, který shromažďuje a vylučuje moč, tekutý odpad produkovaný ledvinami. Obsah močového měchýře dospělého člověka je 500 až 1200ml. Nutkání k močení přichází už při obsahu moči cca 250-400ml, což je hodně individuální.

Nejsilnější energie močového měchýře je každý den odpoledne mezi 15 - 17 hodinou. V tuto dobu je v maximální aktivitě. Naopak nejslabší energie močového měchýře je každý den ráno mezi 3 - 5 hodinou.

 

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: